Atnaujinta 2022-10-26
>>> Psichologo asistentė Gabrielė Petrikė
El.paštas: gabriele.petrike@paneriomokykla.lt
Mokyklos psichologo veiklos tikslas – padėti kurti palankias socialines/psichologines sąlygas, kurios įgalina mokinį produktyviai judėti ugdymo (si) keliu: saugiai ir sėkmingai mokytis bei psichologiškai vystytis mokyklos socialinių santykių sistemoje.
Psichologo darbo formos:
- individualios mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) (toliau – tėvai) konsultacijos/pokalbiai;
- grupiniai psichologiniai užsiėmimai mokiniams (klasės valandėlių ar kitos užklasinės veiklos metu);
- mokinių veiklos bei elgesio stebėjimas pamokose ir popamokinėje veikloje.
- metodiniai seminarai – diskusijos tėvams , pedagogams;
- pranešimai, paskaitos, praktikumai mokiniams, tėvams, pedagogams;
- tyrimai: anketavimas, testavimas ir kt. (mokinių, tėvų , pedagogų);
- stendiniai pranešimai, akcijos, viktorinos ir kt. (mokiniams, tėvams, pedagogams).
Psichologas vykdo šias funkcijas:
- konsultuoja mokinius, jų tėvus bei mokytojus individualiai ir grupėmis: siekiant aptarti ir nustatyti vaiko, tėvų bei pedagogų sunkumus/problemas, planuoti veiklą joms spręsti ir numatyti tiesioginio poveikio būdus;
- rengia individualias rekomendacijas: siekiant spręsti mokinio psichologines, asmenybės ir ugdymosi sunkumus/problemas;
- šviečia mokyklos bendruomenę: aktualiais vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
- psichologiškai įvertina mokinį: galių ir sunkumų, raidos ypatumų, psichologinių, asmenybės bei ugdymosi sunkumų/problemų įvertinimas;
- atlieka psichologinius tyrimus bei teikia rekomendacijas: atsižvelgiant į mokyklos bendruomenės (mokinių, tėvų, pedagogų) poreikius;
- kuria ir įgyvendina prevencines programas: siekiant išvengti asmenybės ir ugdymosi sunkumų/problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių sunkumų/problemų turinčius mokinius;
- bendradarbiauja su mokyklos bendruomene: tėvais, mokytojais, pagalbos mokiniui specialistais, kitais su mokiniu susijusiais asmenimis, įvairiomis institucijomis siekiant padėti mokiniams, turintiems psichologinių sunkumų/problemų.
Mokyklos psichologo pagalbos paskirtis – rūpintis vaikų psichine sveikata, stiprinti psichologinį atsparumą ir reikalingų socialinių/psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu, kuriose jis galėtų saugiai bei sėkmingai mokytis bei sveikai psichologiškai vystytis.
Kada tėvams kreiptis į mokyklos psichologą?
Kai mokinys:
- Jaučiasi vienišas, liūdnas, nepritampantis prie aplinkos (mokykloje, klasėje), nepasitikintis savimi ir kitais žmonėmis, menkai save vertina;
- Stokoja mokymosi motyvacijos (nenori eiti į mokyklą, vengia atlikti namų darbus);
- Kamuojamas įvairių baimių, nerimo, prislėgtas nuotaikos;
- Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais), patiria patyčias, smurtą;
- Išgyvena gyvenimo pokyčius, (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimą, kito vaiko šeimoje atsiradimą, tėvų skyrybas, emigraciją, artimojo netektį, augintinio, nuosavybės (žaislo/daikto) praradimą, ir kt.);
- Dažnai būna užsisvajojęs, skendi fantazijose, giliuose apmąstymuose;
- Pasireiškia agresyvus elgesys (tranko/laužo daiktus, muša ar kitaip skriaudžia šalia esančius (tėvus, brolius/seseris, klasiokus, mokytoją))žmones), negeba kontroliuoti savo emocijų, orientuotis jausmuose;
- Mikčioja, jam pasireiškia tikas arba turi žalingų įpročių (piršto čiulpimas ir pan.).
Kai tėvai (globėjai, rūpintojai):
- Nori sužinoti/atrasti vaiko sunkumų/nesėkmių mokykloje priežastis;
- Ketina spręsti problemas turinčias neigiamą poveikį vaiko ugdymuisi mokykloje;
- Siekia, kad vaiko gebėjimai būtų psichologiškai įvertinti dėl specialiojo ugdymo paskyrimo;
- Rūpinasi vaiko saugumu ir psichologiškai sveika aplinka mokykloje, klasėje;
- Nori vaiką labiau pažinti, suprasti ir geriau tarpusavyje sutarti.

.
>>> Psichologo asistentė Jovita Eižinaitė (šiuo metu yra v.au.a.)
El.paštas: jovita.eizinaite@paneriomokykla.lt
Tel. 8 349 60025
.
Darbo laikas:
Pirmadienis 800 – 1700 val.
Trečiadienis 800 – 1700 val.
__________